|
Ďalším dôležitým krokom je BunnyHop. Je to najpoužívanejší druh skoku. Spočíva v zdvihnutí najprv predného kolesa a následne zadného. Je to preto najlepší spôsob, lebo sa výškou zdvihnutia predného dá regulovať výška skoku. Väčšinou ako vysoko sa zdvihne predné, toľko alebo viac sa zdvihne aj zadné. Ďalšou výhodou je doťahovanie zadného, pričom sa napr. pri dropoch schodov zdvihne len predné a zadné sa dotiahne až vtedy, keď je to potrebné na dobrý dopad. Zase na rovine pri preskakovaní niečoho veľmi vysokého stačí zdvihnúť zadné len na zlomok sekundy a až vtedy, keď je tesne pred objektom. Podstatou je pomalé dvíhanie predného ešte ďaleko pred skokom na optimálny cit skoku. Na to je však potrebné vedieť plynulo dvíhať predné, bez nárazových prudkých pohybov. Podstatné je dvíhať predné koleso dozadu hore. Väčšinou to začiatočníci robia veľmi zle. Dvíhajú ho rovno hore a sú pritom naklonení dopredu. To je chyba. Riaditka sa majú ťahať vystretými rukami dozadu hore, nakláňať sa dozadu a tlačiť pedále dopredu. Do Manuálu treba predné koleso ťahať plynulo, aby sa dalo ľahko udržať v požadovanej polohe. Dá sa to naučiť aj po sediačky šliapaním - Wheelie. Podstata je tá istá, len sa na dvíhanie používa pomoc pedálov. Treba zosynchronizovať pohyb tela dozadu, ťahanie riaditok dozadu hore a zašliapnutie pedálmi. Ťahanie riaditok a šliapnutie pedálmi musí byť prudké. Wheelie má oproti Manuálu tú výhodu, že pri priveľkom naklonení dozadu sa dá jednoduchšie zoskočiť z bicykla. Aby sa toto nestalo, používa sa pribrzďovanie. Pri veľkom záklone sa jednoducho stlačí zadná brzda a bicykel sa nakloní naspäť dopredu. Je to dobré na získanie citu v brzde. Hydraulické kotúčové sa trochu ťažšie regulujú, lebo majú veľkú brzdnú silu. S takýmito brzdami sa brzdí len jedným prstom, na čo si treba zvyknúť. Kto má problém s takouto brzdou, najlepšie je kúpiť V- brake s modulátorom brzdného účinku. Takto upravená brzda sa dá vynikajúco regulovať keď je dobre nastavená. Nie je však potom veľmi vhodná na Trial. Je to však len zvyk. Všetci profíci majú na horských hydraulické kotúčové a vedia ich bez problémov regulovať. Na to sa dá zvyknúť. |